Mira Ghana, dag 9

4 augustus 2013 - Foso, Ghana

Vanmorgen stonden Georgio, Dewie, Shalom, Jaleesa, Cherelva, Jeltje, Tiffany, Chris en Uncle Balla om half 6 klaar in hun sportkleding. De wekelijkse Keep Fit was een SENSATIE! In groepen van ongeveer 30 mannen en vrouwen renden we met drumbeats en zang door de straten van Assin Foso. Aan onze gezichten te zien had niemand spijt om zo vroeg op te staan! De sfeer was geweldig en de mensen waren vrolijk. We zongen allemaal mee en we hadden geen zin om te stoppen. Na het joggen  gingen we met ze allen oefeningen doen op het veld. Na afloop stelden we ons voor aan de mensen van de buurt. Georgio viel nadat hij zijn naam vertelde opeens flauw! Hij was namelijk gister nog hartstikke ziek en had toch al z'n energie gegeven tijdens het sporten. Dat was even schrikken, maar hij kwam gelukkig heel snel weer bij!

Na een heerlijke douch en ontbijt gingen we met z'n allen naar de kerk. De kerk was gevuld met goed geklede mensen. Iedereen zag er zo mooi en netjes uit in hun veelal Afrikaanse klederdrachten! Niet iedereen van onze groep vond de kerk even leuk, omdat er dingen werden verteld waar wij het niet mee eens waren. Er werd verteld dat Azonto een dans voor de duivel is en dat de "meisjes van tegenwoordig" te korte rokjes dragen.

In de avond hebben Jaleesa, Cherelva en Jordi zelf macaroni met tonijn gemaakt voor de groep. We hadden geen kruiden, dus we moesten improviseren en heel lief aan de mensen van het hotel vragen of we hun kruiden mochten lenen. We waren blij dat we even wat 'Hollands' konden eten!